Dawnthewitch’s Weblog











{december 14, 2009}   ny uppdatering

Då har man bott i nya lägenheten 1½ månad ca. Gött är det och katt har man 🙂 Skaffade mig den där ryamattan jag velat ha så länge. Beställde den från internet, det var nåt sånt där erbjudande om man beställde så fick man rabatt eller nåt, så jag tänkte, varför inte. Sen att den jämt ligger ihoprullad för att vi jämt degar i bäddsoffan, det är ju en annan sak 😛

Jobb om ca 6 timmar :/ ugh varför sa jag ja? Är helt ur gängorna idag, trött satan och det borde jag ju vara efter endast 3½ timmes sömn. Jag hade kunnat legat och sovit fortfarande, men jag ska alldeles strax upp till mamma och passa Tilda i sådär 30 minuter. Fy fanken för att cykla när det är halt ute och minusgrader. Det är i såna här tider som man önskar att man hade bil.

Dagens förakt
Jag har läst lite bloggar igen och jag förstår bara inte hur vissa kan bli så ”populära” som handlar om självupptagna, fejk-brända (som dessutom ser förjävligt ut) stockholmsfjollor som berättar om hur de festar och hur svårt det är att vara ”bloggkändis”. Lyssna på det. Bloggkändis? Jag tycker det är töntigt och lite pinsamt. Men mest pinsamt är det nog med alla de här människor som faktiskt läser hennes/deras blogg/ar. Vad har de för liv?
Men vad kan man vänta sig av Sverige? Att Sveriges mest lästa blogg skulle vara intelligent? Det är ju nästan ironiskt hur mycket svenskarna lever upp till bimbo-imagen.
Men vet du, bimbos blir gamla också, deras utseenden kommer inte alltid vara sådär… *host* fint… Själv tycker jag inte att det är snyggt med en massa plast och brudar som väger under 40 kilo.

Okej, det var det. Inget mer hat idag 🙂 Annat som hände var ju att Mike gjorde sitt slutprov idag (helt ovetande) och det gick tydligen helt okej. Nya busstider – som SUGER. Skånetrafiken i ärlighetens namn! Vad är det ni håller på med?? Menar ni att ni förnekar att det bor folk där jag bor, eller vill ni helt enkelt att vi ska förvärra nedskräpningen genom att vi måste ta 50 bilar med 50 personer i, istället för EN buss med 50 personer i? Skärpning!
(mellan 8.30-14:40 går det nu inga bussar till dit jag bor)

Å kära Boris är på rymmen igen. Vem vet vart hon tagit vägen den här gången. Så länge hon inte blivit påkörd så är det ju okej :S Men ändå. Jag saknar min lilla brunsvarta kel-katt.



Lämna en kommentar

et cetera